PDA

View Full Version : EIZO CG21 for Sale in Germay

TheT
Jul 19, 2005, 07:12 AM
Hi,

this one is for residents of the Federal Rebublic of Germany, so please don't complain about it being in German. In case you know anybody who might be interested, I won an EIZO 21,3" professional display which I want to sell for 1,599 Euros including shipping/handling/insurance. PM me for English information! If you know any place (website, company) in Germany where you think I may have a better chance selling this display, please reply to this thread or PM me.

EIZO ColorEdge CG21 21,3" farbecht, Hardware-Kalibration,neu & OVP / 5J Garantie
http://www.eizo.se/grafik/produktbilder/cg21.jpg

Dieses Display habe ich bei MacUP gewonnen (siehe Ausgabe 08/05) und habe keine Verwendung dafür; es ist neu & OVP, die Verpackung wurde nie geöffnet. Ich biete es für nur 1599,- Euro inkl. versichertem Versand
an! Sie erhalten den originalen Beleg (Lieferschein/Rechnung), mit dem Sie 60 Monate
Herstellergarantie auf dieses Display beanspruchen können!

Beschreibung:
Für professionelle Bild- und Grafikbearbeitung: der EIZO CG21 besitzt eine Hardware-Schnittstelle zur prazisen Kalibration von Helligkeit, Weispunkt und Gammakorrektur. Dadurch lassen sich die Farben auf dem Bildschirm genau so darstellen, wie sie nachher in der Weiterverarbeitung und in der Druckausgabe aussehen.
Für diese Farbverbindlichkeit ist der CG21 mit einer EIZO Software ColorNavigator ausgestattet. Sie sorgt fur die interaktive Steuerung der Farbzuordnungstabelle im Bildschirm und erzeugt ein entsprechendes Monitor-Farbprofil.

Features:
Hardware-Kalibration von Helligkeit, Weißpunkt und Gammakorrektur, 10-Bit-Look-Up-Table für präzise 30-Bit-Farbsteuerung, Automatische Bildgrößeund -position, On- Screen Display, PowerManager durch VESA DPMS, Plug & Play nach VESA DDC1/2B, Netzteil integriert, Auflösungen bis zu 1600 x 1200

Einstellmöglichkeiten:
Helligkeit, Gamma, Farbsättigung für RGB und CMY, Farbton, Clock, Phase, Bildposition, Auflösung, OSD-Sprache, Interpolation

Wenn Sie eine Idee haben, wo ich das Display noch anbieten könnte (Internet, Kleinanzeigen, direkter Kontakt zu einer Firma), antworten Sie bitte auf diesen Thread oder schreiben Sie mir eine PM!

Veldek
Jul 19, 2005, 07:47 AM
Herzlichen Glückwunsch und viel Erfolg für den Verkauf!

TheT
Jul 19, 2005, 07:56 AM
Herzlichen Glückwunsch und viel Erfolg für den Verkauf!
Danke :) Der Erfolg gestaltet sich nur als äußerts schwierig; die Ziegruppe guckt halt nicht einfach bei eBay. Ich habe jetzt in diversen Online-Kleinanzeigen (Heise, Macnews, MacGadget, MacUP) inseriert, aber ich denke auch da werde ich nicht viel Erfolg haben... wenn also irgendjemand irgendeinen guten Tipp hat oder auch nur jemanden kennt der jemanden kennt, wäre ich sehr dankbar :)

Diatribe
Jul 19, 2005, 07:59 AM
Du könntest ausserdem mal www.zweitehand.de probieren. Ansonsten weiss ich auch nicht so recht. Viel Erfolg auf jeden Fall.

TheT
Jul 19, 2005, 08:03 AM
Du könntest ausserdem mal www.zweitehand.de probieren. Ansonsten weiss ich auch nicht so recht. Viel Erfolg auf jeden Fall.
Werd' ich machen, danke für den Hinweis :)

Diatribe
Jul 19, 2005, 08:05 AM
Werd' ich machen, danke für den Hinweis :)

Bitte gerne. :)

Sutekidane
Jul 19, 2005, 08:31 AM
Wait, I'm confused. Bousozoku has taken threads down because they were in Spanish, claiming that this is an English language forum. How is this any different?

TheT
Jul 19, 2005, 08:36 AM
Wait, I'm confused. Bousozoku has taken threads down because they were in Spanish, claiming that this is an English language forum. How is this any different?
Oh, I didn't know about this. If someone is offended by this or if it's against the rules (I didn't find a rule about this) I'll translate everything :) I just thought it would be easier this way. You know, everyone that reads this forum understands English, but it's easier to get the information passed in your native language. And since there is an English explanation in this thread, I don't think it is that bad. Correct me if I'm wrong, I don't want to start trouble ;)

Sutekidane
Jul 19, 2005, 08:39 AM
Oh, I didn't know about this. If someone is offended by this or if it's against the rules (I didn't find a rule about this) I'll translate everything :) I just thought it would be easier this way. You know, everyone that reads this forum understands English, but it's easier to get the information passed in your native language. And since there is an English explanation in this thread, I don't think it is that bad. Correct me if I'm wrong, I don't want to start trouble ;)

Well, I don't really care what language it is in, I think people should be able to talk in whatever language they want to, it doesn't bother me. What does bother me is that the other thread a long time ago had english information in it too, but got waste-landed anyway. Why discriminate?

Veldek
Jul 19, 2005, 08:43 AM
Well, I don't really care what language it is in, I think people should be able to talk in whatever language they want to, it doesn't bother me. What does bother me is that the other thread a long time ago had english information in it too, but got waste-landed anyway. Why discriminate?I think this is an exception though, because he wants to sell it in Germany, so there's no need to use English. The other thread was a community thread where everyone might want to contribute.

TheT
Jul 19, 2005, 08:45 AM
Well, I don't really care what language it is in, I think people should be able to talk in whatever language they want to, it doesn't bother me. What does bother me is that the other thread a long time ago had english information in it too, but got waste-landed anyway. Why discriminate?
I know what you mean... got a link by chance (If it's not that old that it got deleted already)?
The argument that this is an English language forum makes sense, since it would be terrible if there were 10 different languages in each thread. But since this is a dedicated exeption.... oh well, enough of that ;) If a mod thinks this deservers to be Wasteland, contact me first please!

Back on topic: Does anyone need this display? Do you know anyone who might need it? Do you know where I could offer it (online or print or whatever)?

Sutekidane
Jul 19, 2005, 08:50 AM
I know what you mean... got a link by chance (If it's not that old that it got deleted already)?
The argument that this is an English language forum makes sense, since it would be terrible if there were 10 different languages in each thread. But since this is a dedicated exeption.... oh well, enough of that ;) If a mod thinks this deservers to be Wasteland, contact me first please!

Back on topic: Does anyone need this display? Do you know anyone who might need it? Do you know where I could offer it (online or print or whatever)?

No, the thread is long gone. Sorry about hi-jacking your thread, I got mad. Mods should make the language usage thing more clear in the rules, as I didn't see any information supporting this and it would avoid further problems.

ITASOR
Jul 19, 2005, 08:54 AM
No, the thread is long gone. Sorry about hi-jacking your thread, I got mad. Mods should make the language usage thing more clear in the rules, as I didn't see any information supporting this and it would avoid further problems.

Es ist fein. Ich mag Deutsches! :eek:

Sutekidane
Jul 19, 2005, 09:01 AM
Es ist fein. Ich mag Deutsches! :eek:
Good for you.

Diatribe
Jul 19, 2005, 09:07 AM
Yeah, I don't think it is that big of a deal since he's selling it in Germany, who would he write it in English for? No need to throw a hissy-fit. ;)

TheT
Aug 30, 2005, 06:14 AM
Okay, since noone seems to be interested in this display for the given price, I'm going to offer it for 1599,- Euros... I have never seen this anywhere for under 1900,-, so get it while you can!

Da scheinbar niemand Interesse an diesem Display für den ursprünglichen Preis hat, biete ich es nun für 1599,- Euro an. Ich habe es bei noch keinem Händler/Internet-Shop für unter 1900,- gesehen, also greifen Sie bei diesem einmaligen Angebot schnellstmöglich zu!

skoker
Aug 30, 2005, 11:28 AM
Ich spreche nicht irgendwie Deutsches, aber ich kann verwenden "übersetze" widget in "Mac OS Tiger 10.4", um mit Ihnen zu übersetzen und zu sprechen. Nicht als elegantes aber es arbeitet

TheT
Aug 30, 2005, 03:40 PM
Ich spreche nicht irgendwie Deutsches, aber ich kann verwenden "übersetze" widget in "Mac OS Tiger 10.4", um mit Ihnen zu übersetzen und zu sprechen. Nicht als elegantes aber es arbeitet
Ehm yeah, right. But it really works, it sounds lousy but it is understandable. Anyways, so you want to buy this? ;)