PDA

View Full Version : Logic multi track recording




Dtorre
Mar 1, 2010, 01:45 AM
I want to record individual drum tracks... I.E. track 1-Snare 2- kick etc...

so i know i need to purchase a multi track recorder to accomplish this, but the question is WHICH ONE!? haha, i heard that if i get the Korg D3200 i can use the usb connection to drag and drop the files on to my computer and i figure i'll do my mixing on Logic... (is my reasoning correct?) also is there a cheaper option?

i figure i need at least 6 XLR inputs to record a minimal drum set...

i hope i'm not sounding like a noob... I just really want to avoid having the whole drum set one one track.

thanks!!!



seisend
Mar 1, 2010, 03:23 AM
Hi ,

first of all, how large is your budget (what price range) ?

zimv20
Mar 1, 2010, 08:13 AM
Logic is also a recorder, you don't need a dedicated hardware recorder. what you do need is a multi-channel analog/digital converter; there are plenty of 8-channel firewire ones. i'd suggest looking at Presonus for a start.

ChrisA
Mar 1, 2010, 09:43 AM
Why not record directly to Logic? You'd need an audio interface with the required number of microphone preamps. You'd be much better off using Logic and a computer.

Dtorre
Mar 1, 2010, 01:30 PM
My budget is about $1000. I was un aware that logic (8 is what i have) could record more than one live instrument at a time... can someone please explain how to do this?

ImpostorOak
Mar 1, 2010, 01:39 PM
To do that, you need some kind of audio interface with multiple inputs, A/D converters, and some kind of digital out like USB or FireWire. I'd personally go with FireWire because of the higher bandwidth.

Somebody else mentioned Presonus. An example of what we're talking about would be this:

http://pro-audio.musiciansfriend.com/product/PreSonus-FP10-10x10-FireWire-Interface?sku=242036

But anything that says it's compatible with Core Audio will work with Logic.

beyonce50
Mar 15, 2010, 09:10 PM
well ive heard to record drums in logic im porbably gonna need a preamp interface type thing.....well is there anyway to get that same single track recording through a mixer...if so what type and brand....and one more question....if i wanna do this recording in logic do i juss make one audio track??? help please anybody

ChrisA
Mar 16, 2010, 03:53 PM
well ive heard to record drums in logic im porbably gonna need a preamp interface type thing.....well is there anyway to get that same single track recording through a mixer...if so what type and brand....and one more question....if i wanna do this recording in logic do i juss make one audio track??? help please anybody

What you really want is an audio interface with as many inputs as you have microphones. Then you can record those tracks in Logic (Or Garage Band)

If the interface has fewer inputs than you have Mics then you can use an external mixer. Thebrand of mixer does not meter, chose any that you like. then the mixer's output goes to the line-in on you audio interface.

But it is far better to record all those tracks

ImpostorOak
Mar 19, 2010, 03:54 PM
well ive heard to record drums in logic im porbably gonna need a preamp interface type thing.....well is there anyway to get that same single track recording through a mixer...if so what type and brand....and one more question....if i wanna do this recording in logic do i juss make one audio track??? help please anybody

Yeah, it's possible to do it through a mixer. You just have to find a mixer that has a digital audio out like USB or Firewire. Again, I'd go with FW over USB because of the higher bandwidth. Here's an example:

http://pro-audio.musiciansfriend.com/product/Mackie-Onyx-1620i-Firewire-Mixer?sku=501233

You would create one mono audio track for each microphone you're recording.