Flash Help! Please....

Discussion in 'Web Design and Development' started by deadfrog, Jun 26, 2006.

  1. deadfrog macrumors regular

    Joined:
    Sep 5, 2004
    Location:
    UK / Bournemouth
    #1
    Hi,

    am in the middle of building a site for our exhibition, opens friday... :confused:

    basically, i ahve 39 lines, that flash draws itself between two movie clips, however, this is running quite slow... was wondering if anyone had any bright ideas for speeding it up...

    does anyone know if having each line sitting on seperate layer might slow it down more so, than all being on one layer?

    would appreciate any help / suggestions for speeding it up...

    cheers

    rich
    (i have attached the working test for the lines)
     

    Attached Files:

  2. dornoforpyros macrumors 68040

    dornoforpyros

    Joined:
    Oct 19, 2004
    Location:
    Calgary, AB
    #2
    hmm didn't seem to painfully slow to me on a 1.8 g5 with 2gb of ram. I've never done anything in flash quite like this, but I would suggest cutting down on the number of lines, trying taking out every 3rd or so and see if that speeds things up.
     
  3. deadfrog thread starter macrumors regular

    Joined:
    Sep 5, 2004
    Location:
    UK / Bournemouth
    #3
    ok, cheers for taking a look... cant reduce the number of lines, each line represents a student, thats the concept... so im screwed there...

    next thing im gonna try is reduce the frame rate from 30 to 12fps... think i was being optimistic to hope for a high frame rate.... damn those 60fps second games that i loved the look of as a I grew up!
     
  4. decksnap macrumors 68040

    decksnap

    Joined:
    Apr 11, 2003
    #4
    Reducing your framerate will likely make it worse.

    Honestly, and I hate to say it... your best bet is to run the final piece on a PC. Flash on a PC runs so much better.

    Seemed fine on my dual 2.3 PPC though. Don't know how fast it's supposed to go.
     
  5. deadfrog thread starter macrumors regular

    Joined:
    Sep 5, 2004
    Location:
    UK / Bournemouth
    #5
    ok, cheers for the feedback...

    unfortunately we cant rely on the site running on a pc since its going live and most of our demographic will be running it on a mac....

    have since, reduced the code, seems to be running a little quicker...

    thanks for all your help.
     
  6. decksnap macrumors 68040

    decksnap

    Joined:
    Apr 11, 2003
    #6
    Oops- yeah, I thought when you said exhibition you were running it like a kiosk type deal.
     

Share This Page