Finding Wifi Spots with Google Maps

Discussion in 'iOS Blog Discussion' started by MacRumors, Jul 12, 2007.

  1. macrumors bot

    MacRumors

    Joined:
    Apr 12, 2001
    #1
    [​IMG]

    MacOSXHints publishes a tip about using iPhone's Google Maps to find Wifi spots in your area.
    We previously posted a link to Jiwire which provides a similar service, and allows filtering by "Free" Wifi hotpots. Google's method appears to show both free and paid hotspots.

    Article Link
     
  2. macrumors 68000

    FreeState

    Joined:
    Jun 24, 2004
    Location:
    San Diego, CA
    #2
    Very cool - and guess what zip code I live in? 92116 - how is that coincidence. Now I have to figure out who my neighbor is that has an iPhone too! (the zip code is a small area of San Diego) It should be noted that it actually brings up WiFI hot spots outside of the Zip searched too - it just brings up 10 total.

    Also you can make bookmarks in Google of frequent wifi searches:)
     
  3. macrumors 68040

    Telp

    Joined:
    Feb 6, 2007
    #3
    This doesnt really pertain directly to this, but it pertaints to google maps, but is there a way to get rid of the ong name that hides parts of the map i wish to see?

    Figured it out. Sorry, that was an easy one.
     
  4. macrumors 6502

    Joined:
    Jul 10, 2007
    #4
    You can also type

    Wifi City, ST
    (where ST is the state abbreviation)

    Don't need to have the zipcode :)
     
  5. macrumors 68000

    FreeState

    Joined:
    Jun 24, 2004
    Location:
    San Diego, CA
    #5
    You can also do other searches with the zip code...


    for example

    '92116 Sex' for some reason brings up the Catholic Girls School down the street from me LOL - must be an error LOL.
     
  6. macrumors 68040

    Telp

    Joined:
    Feb 6, 2007
    #6
    Must pertain to the fact that its all of the same sex? hahah
     
  7. macrumors 68000

    FreeState

    Joined:
    Jun 24, 2004
    Location:
    San Diego, CA
    #7

    yeah Im thinking that LOL. Although my dirty mind tried a couple other searches via zip code and it seems some of them make no sense at all... LOL :p
     
  8. macrumors 68040

    Telp

    Joined:
    Feb 6, 2007
    #8
    hahahaha not sure i wanna know more...
     
  9. macrumors 603

    iSaint

    Joined:
    May 26, 2004
    Location:
    South Mississippi y'all, near the water!
    #9
    I think you should go investigate.
     
  10. macrumors 6502a

    Joined:
    Jun 26, 2007
    #10
    surprisingly jwire found many more wifi spots than google
     
  11. macrumors 6502

    TitoC

    Joined:
    Jun 15, 2007
    #11

    Just remember, Google Maps only gives you TEN spots - no more, so only inputing the city and state limits which spots are revealed (I guess Google decides which ten spots to reveal). So, the more detailed info you give (i.e. zipcode as opposed to only the city and state) the more specific your end results will be. Either way, it's a pretty cool.
     
  12. macrumors 6502

    Joined:
    Jul 10, 2007
    #12
    Uh... zipcode in a LOT of areas applies to the whole city anyway. Whether I do my city and state, or it's zip code, I get identical results.

    Best thing to do is put in an exact address, or zoom in on your location and then do a search for WiFi (or "sex" if you like, LOL).
     
  13. macrumors 6502

    loudestnoise

    Joined:
    May 31, 2005
    Location:
    Nashville, TN
    #13
    hotspotr.com uses the Google Maps API. Kinda similar, but doens't use the Maps app. Now if it could, that'd be sweet
     
  14. macrumors 6502

    Joined:
    Jul 4, 2004
    Location:
    New Zealand
    #14
    In Google Earth you can also search by "zip code free.wifi".
     
  15. macrumors 6502

    TitoC

    Joined:
    Jun 15, 2007
    #15
    Good point. I guess the smaller the city or town, the higher the likelyhood that that will happen. Putting in wifi, coffee, city brings only coffee shops with wifi in my area. Another good way to narrow it down.
     
  16. macrumors regular

    jrober

    Joined:
    Jan 22, 2003
    Location:
    Heathfield, UK
    #16
    I see an iPhone 2.0 app. Sort of GPS+GoogleMaps+Wifi Finder+Directions. This is where your phone tells you which way to walk (No driving while doing this pls.) to maintain your WiFi signal.

    App lasts until 2.0 goes 3G.

    :)

    John
     
  17. macrumors 6502a

    Starflyer

    Joined:
    Jan 22, 2003
    #17
    I can see it as an iPhone 2.0 game. Sort of a modern day version of "Hot & Cold" :D
     
  18. macrumors 6502a

    KD7IWP

    Joined:
    Mar 8, 2004
    Location:
    American living in Canada
    #18
    Fun game fun game!
     

Share This Page