PDA

View Full Version : Billion countdown




rye9
Feb 21, 2006, 03:46 PM
About how many songs are downloaded in 24 hours? Do u think someone will win the billion countdown overnight?



Applespider
Feb 21, 2006, 03:49 PM
It's 3m or so a day but I don't think it will go on that long - I'd expect the billion in about 90 minutes or so!

clayj
Feb 21, 2006, 04:00 PM
I think you're being a bit optimistic... it hasn't even reached 996M yet.

I predict it'll occur sometime late tomorrow (Wednesday evening) US time.

Applespider
Feb 21, 2006, 04:06 PM
eeesh.... it's late and my brain turned off. For some reason, my brain read 999,654,000 when I glanced at it before answering rather than 995,654,000 :o

Doctor Q
Feb 21, 2006, 04:11 PM
For a good estimate of the REAL current count, keep a watch here (http://www.billiontunescounter.com/).

wwooden
Feb 21, 2006, 04:18 PM
maybe I should buy a song, at least give myself a chance.

For a good estimate of the REAL current count, keep a watch here (http://www.billiontunescounter.com/).

Hey, nice find, thanks for the link. There was a lot of interesting information on that page.

lancestraz
Feb 21, 2006, 06:36 PM
Wait till there are only 5,000 songs left. Then buy 10,000 songs. You win a 10,000 iTunes gift card. Sell it on Ebay. You still get 10 iPods and an iMac!
Good deal.

Marky_Mark
Feb 22, 2006, 11:52 AM
Is an album a single transaction or 10, 12, 15 whatever individual songs? I know it's charged as a single item, how is it viewed by the counter and therefore the competition?

rye9
Feb 22, 2006, 06:47 PM
looks like someones gonna win overnight... or in the early morning... i doubt it'll last until 3:00 PM EST, ill be in school all day:(

Phat_Pat
Feb 22, 2006, 06:58 PM
1 mil left.....

rye9
Feb 22, 2006, 07:00 PM
1 mil left.....

Yep... i'll be asleep probably, unless it really takes over 10 hours to get 1 million songs.

Phat_Pat
Feb 22, 2006, 07:02 PM
Yep... i'll be asleep probably, unless it really takes over 10 hours to get 1 million songs.
986000 left....

it probably be like at 7PM

rye9
Feb 22, 2006, 07:07 PM
986000 left....

it probably be like at 7PM

What time zone?

rye9
Feb 22, 2006, 07:42 PM
Ehh... from lookin at the counter, i think the winner will win around 2 AM EST.

Phat_Pat
Feb 22, 2006, 08:40 PM
What time zone?
lol i dont know that was a bad guess

AvSRoCkCO1067
Feb 22, 2006, 08:46 PM
I say 1:07 AM EST

...shrug :rolleyes:

jsw
Feb 22, 2006, 09:53 PM
I say 1:07 AM EST

...shrug :rolleyes:It's speeding up. I'm guessing 12:50AM EST at current speeds, but due to excitement-spurred buying, I think it'll hit ~12:31:06AM.

cycocelica
Feb 22, 2006, 11:00 PM
Before 11 PST.

rendezvouscp
Feb 22, 2006, 11:27 PM
It's speeding up. I'm guessing 12:50AM EST at current speeds, but due to excitement-spurred buying, I think it'll hit ~12:31:06AM.

We're almost there! You had a really good guesstimate! We'll be there in just a few minutes.
-Chasen

clayj
Feb 22, 2006, 11:31 PM
After you click "Buy Song", do you have to do anything else to complete the sale?

jsw
Feb 22, 2006, 11:32 PM
After you click "Buy Song", do you have to do anything else to complete the sale?
No. Just make sure you're at the buying point - if you've got it set up to use a shopping cart, you need to be in the cart to buy the songs. Otherwise, it's just one click and you're done.

clayj
Feb 22, 2006, 11:34 PM
No. Just make sure you're at the buying point - if you've got it set up to use a shopping cart, you need to be in the cart to buy the songs. Otherwise, it's just one click and you're done.All set and ready!

jsw
Feb 22, 2006, 11:37 PM
I'm assuming that, if you're buying an album or collection or added 1000 songs to your cart, what counts is when you click, so you're better off buying a bunch of songs in succession than one big order. Would you all agree?

Of course, also, there's that 1:1,000,000 shot you'll actually click anything at all during the second the billionth song is purchased to even have a shot at winning.

Still, it's fun!

~Shard~
Feb 22, 2006, 11:37 PM
Well, there you go, the actual count just hit 1 billion - with Apple's lagging counter soon to follow. It will be interesting to see who wins the big prize, and what song was downloaded. :cool:

http://img159.imageshack.us/img159/740/picture18zt.jpg (http://imageshack.us)

jsw
Feb 22, 2006, 11:37 PM
DAMN IT!

Someone just won!

Daveway
Feb 22, 2006, 11:38 PM
about a minute left!

CoMpX
Feb 22, 2006, 11:38 PM
Its Over!

clayj
Feb 22, 2006, 11:38 PM
Well, according to Billion Tunes Counter, it's happened... of course, even with THEIR clock, your odds of hitting the mark are pretty damn slim. So I don't feel bad that I had to click Buy a couple of times after I clicked Buy Song... was a couple of seconds late according to BTC, but we'll see...

rendezvouscp
Feb 22, 2006, 11:38 PM
Good game everyone! I know I put in my 28 song-shot to pass 1 billion!

I really hope someone who only bought a few songs (and didn't buy a thousand or so) got it!

I wonder if Steve will be calling anyone right now?
-Chasen

Daveway
Feb 22, 2006, 11:39 PM
We have a winner!

I know Steve like to tell everyone at events what time Apple hit 1B, so I marked "11:38pm". If he says something off from that we'll know that the counters were off.

CoMpX
Feb 22, 2006, 11:39 PM
When do we find out who won?

Chundles
Feb 22, 2006, 11:40 PM
http://img240.imageshack.us/img240/8431/stevebillion8uk.jpg

One. BILLLLLION songs.

http://img60.imageshack.us/img60/8876/picture18pa.png

BlueRevolution
Feb 22, 2006, 11:40 PM
haha it broke!

edit: damn, beat me to the screenshot.

and you had that joke ready :D

clayj
Feb 22, 2006, 11:41 PM
I'm assuming that, if you're buying an album or collection or added 1000 songs to your cart, what counts is when you click, so you're better off buying a bunch of songs in succession than one big order. Would you all agree?

Of course, also, there's that 1:1,000,000 shot you'll actually click anything at all during the second the billionth song is purchased to even have a shot at winning.

Still, it's fun!I bought a copy of Peter Gabriel's Red Rain from the Secret World Live CD... a song I already have, but I wanted to pick a cool one in case I won and they say what song the winner bought. ;)

monke
Feb 22, 2006, 11:41 PM
When do we find out who won?

If were lucky, in the morning. I would guess over the next week or so, maybe on February 28th.

Whyren
Feb 22, 2006, 11:41 PM
Well, my two cents (or dollars, I guess) are thrown in. I've put less in each successive contest, but still can't quite pull myself away entirely. It begins to get annoying when you have to think "Okay, what songs do I want...that I'm not already going to buy on CD...and that wouldn't make me look like a total dork if I actually won..."

rendezvouscp
Feb 22, 2006, 11:42 PM
The front page of apple.com has changed to reflect the billionth purchase!

*and there was much rejoicing*
-Chasen

austinbond
Feb 22, 2006, 11:42 PM
new front apple page...

BlueRevolution
Feb 22, 2006, 11:42 PM
I made a bunch of online entries, but I can't quite see Apple announcing the winner as somebody who's never bought a song online in his life.

Daveway
Feb 22, 2006, 11:43 PM
Nice fresh front page is up.

austinbond
Feb 22, 2006, 11:44 PM
hmmm...guess I didn't win

killuminati
Feb 22, 2006, 11:45 PM
So let's see who wasted the most money in the last 5 minutes. I spent about $20. I just bought random singles and stuff, no albums.

austinbond
Feb 22, 2006, 11:46 PM
What the hell you gonna do with 10 60GB iPods...give them away...or ebay them :o :)

w_parietti22
Feb 22, 2006, 11:47 PM
Nice fresh front page is up.


ummm... not for me.

eidt: ok, nvm. Now its a new front page. sweet.

clayj
Feb 22, 2006, 11:47 PM
What the hell you gonna do with 10 60GB iPods...give them away...or ebay them :o :)Keep a couple for yourself and then give the rest to your family and friends. It's called sharing your good fortune.

austinbond
Feb 22, 2006, 11:48 PM
probably some dude in Luxembourg

CoMpX
Feb 22, 2006, 11:50 PM
What the hell you gonna do with 10 60GB iPods...give them away...or ebay them :o :)

Hey..we should talk about what we would do with that stuff if we won. I would take the iMac and give my Mac mini to my dad, and I would give my best friend an iPod. I would sell an iPod at reduced price to one or two other people, and eBay the rest of them at full price. Is there any way to redeem the iTunes music card at an Apple store of store credit or cash? I would REALLY like store credit, that would be fun. $10,000 worth of music is pretty useless to me, and it would be useless for me to have that kind of money only to be spent on music.

EDIT: Crap I forgot and give some iPods to family members. I don't think I would keep one for myself I would just sell the rest because I prefer the smaller 30GB that I have.

pdpfilms
Feb 22, 2006, 11:51 PM
probably some dude in Luxembourg
?? Are they notorious for buying lots of iTunes tracks or something?

austinbond
Feb 22, 2006, 11:52 PM
u could always ebay the card...but it wouldn't be as special...shoot u might get more than $10,000 for the grand prize card

Whyren
Feb 22, 2006, 11:52 PM
Random idea: the 1 billionth purchased song should be made a free download for like a week or something.

*the validity and substance of above statement may be tinged by late-night computering and inadequate amounts of caffeine

dejo
Feb 22, 2006, 11:52 PM
$10,000 worth of music is pretty useless to me, and it would be useless for me to have that kind of money only to be spent on music.

You can buy videos too! A-Team, Knight Rider, Saved By The Bell, Amercia's Funniest Home Videos. All the classics... :D

austinbond
Feb 22, 2006, 11:53 PM
?? Are they notorious for buying lots of iTunes tracks or something?

lol no it was just sour grapes...If I can't win it might as well be someone one the other side of the world least likely to win and was just clicking "Buy Song" at the right moment

Random idea: the 1 billionth purchased song should be made a free download for like a week or something.


Lol then we might get screwed with "my humps"

CoMpX
Feb 22, 2006, 11:55 PM
You can buy videos too! A-Team, Knight Rider, Saved By The Bell, Amercia's Funniest Home Videos. All the classics... :D

HMM I never thought of that...this changes EVERYTHING!! ;) :D :p

austinbond
Feb 22, 2006, 11:59 PM
hmm I'm lovin this #1 "You're Beautiful"

noelister
Feb 23, 2006, 12:01 AM
I am interested in finding out what song was purchased... I think it would be really funny if it was something along the lines of "like a virgin". I think it would be funny to hear SJ say that.

hmm I'm lovin this #1 "You're Beautiful"
I like it as well. Just bought it a few minutes ago :D

austinbond
Feb 23, 2006, 12:03 AM
damn...you can't go wrong with the classics...though this was my winning song...but eh...its still good http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=64705&s=143441&i=64682

noelister
Feb 23, 2006, 12:06 AM
damn...you can't go wrong with the classics...though this was my winning song...but eh...its still good http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=64705&s=143441&i=64682

Winning song? Are you saying that you won?

w_parietti22
Feb 23, 2006, 12:06 AM
Haha... look what I did to my friend. She was all excited about winning this contest.

killuminati
Feb 23, 2006, 12:07 AM
Haha... look what I did to my friend. She was all excited about winning this contest.

wow, good one.

austinbond
Feb 23, 2006, 12:07 AM
Winning song? Are you saying that you won?

lol...no...though should be thought....guess that changes the whole sentence entirely...haha

rendezvouscp
Feb 23, 2006, 12:08 AM
I'm a little bit curious if Steve will actually make a call to the winner this year. Now that iTunes has really gained a lot of ground and has so many different kinds of users, I wonder if he'd still want to make that call. I don't remember if he did for the last contest; I only remember the call for the first one (IIRC).
-Chasen

w_parietti22
Feb 23, 2006, 12:10 AM
removed by w_parietti22

austinbond
Feb 23, 2006, 12:12 AM
Haha...I actually got an email from steve one time...its kinda dumb what I did to get it though...remember when Steve was up to his eyeballs with the California conservationists at his old house and he needed to find someone to move the historical house off his land so he could rebuild. So anyway I emailed him and told him I had a firm outta Houston that did just that, and he actually emailed me back asking for credencials.

noelister
Feb 23, 2006, 12:12 AM
I'm a little bit curious if Steve will actually make a call to the winner this year. Now that iTunes has really gained a lot of ground and has so many different kinds of users, I wonder if he'd still want to make that call. I don't remember if he did for the last contest; I only remember the call for the first one (IIRC).
-Chasen

If I won I would love to get a call from Steve. That would be the greatest thing. Then I would ask if I could come and tour the Apple HQ campus. Then if I was feeling crazy I would ask for a job. :D

austinbond
Feb 23, 2006, 12:14 AM
If I won I would love to get a call from Steve. That would be the greatest thing. Then I would ask if I could come and tour the Apple HQ campus. Then if I was feeling crazy I would ask for a job. :D

lol hed probably flat out say "NO!"

w_parietti22
Feb 23, 2006, 12:14 AM
wow, good one.

haha. I no. not very funny. Im kinda weird right now.

noelister
Feb 23, 2006, 12:18 AM
lol hed probably flat out say "NO!"

Who knows...:D

What is the saying. You never know until you ask. However, if that ever happened I would not be holding my breath:rolleyes:

Chundles
Feb 23, 2006, 12:25 AM
Haha... look what I did to my friend. She was all excited about winning this contest.

You actually typed "OMG" in real life conversation?

Are you kidding? Hang on, she typed "rlly" in there as well. Too tired to type the "e" and the "a"??

Phat_Pat
Feb 23, 2006, 12:32 AM
You actually typed "OMG" in real life conversation?

Are you kidding? Hang on, she typed "rlly" in there as well. Too tired to type the "e" and the "a"??
tht svs tim

BlueRevolution
Feb 23, 2006, 03:26 AM
I can't understand what you just wrote, can you explain it to me?

;)

briangig
Feb 23, 2006, 04:14 AM
I bought a few songs last night trying to get one of the 100,000 ones...I didnt get a receipt for the songs though, so I thought I may have gotten it...but havent heard anything yet.

Must.Get.nano!
Feb 24, 2006, 02:34 PM
Wait till there are only 5,000 songs left. Then buy 10,000 songs. You win a 10,000 iTunes gift card. Sell it on Ebay. You still get 10 iPods and an iMac!
Good deal.


Wouldnt that suck if that plan backfired:)