Yes, all MBPs and MBAs are now unibodies. Usually if there's a problem, it's with the internals, rather than the body. If something is glued, such as the battery, they have a method of removing it.After a quick Google search, apparently it's unibody. Although if something on it breaks, and its all one piece, why/how do they replace individual parts (especially with all the glue)?
Unibody only refers to the chassis, not the internals. All of Apple's computers since 2008 are Unibody.
And the glue is only on the battery, not the logic board, speakers, SSD, or fans. The only component that is really all one piece is the display on the retina MBP, because they laminated the glass to the LCD, so if you break the glass then you have to replace the whole display.
The Warranty/AppleCare does not cover damage from accidents. They only cover manufacturing defects.Is breaking the glass covered under AppleCare?
The Warranty/AppleCare does not cover damage from accidents. They only cover manufacturing defects.
Warranties are not insurance policies. The Apple warranty does not cover damage.Really? Shouldnt the consumer protection legislation cover manufacturing defects? I live in Denmark and the consumer protection legislation applies for 2 years and covers manufacturing defects.
And from AppleCare:Denne garanti gælder ikke: a) for forbrugsdele, f.eks. batterier, medmindre skaden er opstået på grund af materiale- eller fabrikationsfejl, b) for kosmetisk skade, herunder men ikke begrænset til ridser, buler og ødelagt plastic på porte, c) for skade, der skyldes brug sammen med produkter, der ikke er fra Apple, d) for skade, der skyldes ulykkestilfælde, misbrug, forkert brug, væskekontakt, brand, jordskælv eller andre udefra kommende årsager, e) for skade, der skyldes brug af Apple Produktet i strid med Apples udstedte retningslinjer, f) for skade, der skyldes service (herunder opgradering og udvidelser) udført af andre end Apples repræsentanter eller autoriserede Apple-servicecentre, g) for et Apple Produkt, der uden Apples skriftlige samtykke er ændret med hensyn til funktionalitet og ydeevne, h) for fejl, der skyldes normalt slid eller Apple Produktets alder, eller i) tilfælde, hvor serienummeret er blevet fjernet eller udvisket.
4. Hvad er ikke dækket?
4.1 Hardwarereparation. Serviceaftalen dækker ikke:
(ii) Skader forårsaget af (a) et produkt, der ikke er omfattet udstyr, (b) uheld, misbrug, forkert brug, væskekontakt, brand, jordskælv eller andre udefrakommende årsager, (c) anvendelse af det omfattede udstyr til andet end den tilladte og påtænkte brug som beskrevet af producenten, eller (d) service (herunder opgraderinger og udvidelser), der er udført af andre end Apples repræsentanter eller Apples autoriserede servicecentre.