Become a MacRumors Supporter for $50/year with no ads, ability to filter front page stories, and private forums.

Gonzakpo

macrumors newbie
Original poster
Oct 6, 2014
4
0
Hello. Have anyone tried to use an international credit card on the online apple store?

I've read that you can put "any address" on the billing address and they accept the payment anyway. Is this true? Have anyone tried it?

My problem is that I want to buy a custom build (Macbook Air 13" with 8GB RAM) and ship it to a US address. But they don't give me the possibility to use a non us address on the billing form.

Any ideas?

Gpulvi

macrumors regular
Oct 11, 2011
109
119
Buenos Aires, Argentina
Hola, Gonza, te escribo en español porque me parece que sos argentino como yo.

No hay problemas en usar una tarjeta internacional para hacer la compra. Poné la dirección de USA tanto en la de envío como en la de facturación. Yo compré un par de cosas así hace unas semanas y no tuve inconvenientes.

Saludos

Gonzakpo

macrumors newbie
Original poster
Oct 6, 2014
4
0
Hola, Gonza, te escribo en español porque me parece que sos argentino como yo.

No hay problemas en usar una tarjeta internacional para hacer la compra. Poné la dirección de USA tanto en la de envío como en la de facturación. Yo compré un par de cosas así hace unas semanas y no tuve inconvenientes.

Saludos

Gracias! (le pegaste con mi nacionalidad jaja)

Thank you!

Si la persona que recibe el paquete (shipping address) es diferente a la que paga (billing address), igualmente usas la misma dirección Y nombre? o el nombre lo pones bien?

Gonzakpo

macrumors newbie
Original poster
Oct 6, 2014
4
0
De nada! Vas a usar algún servicio de importación en especial?

Mandame un mensaje privado y si querés te paso el que usé yo.

La semana que viene me llega el pedido.

No me deja mandarte privado. Debe ser porque soy nuevo.

Si la persona que recibe el paquete (shipping address) es diferente a la que paga (billing address), igualmente usas la misma dirección Y nombre? o el nombre lo pones bien?

Gpulvi

macrumors regular
Oct 11, 2011
109
119
Buenos Aires, Argentina
No me deja mandarte privado. Debe ser porque soy nuevo.

Yo lo puse así:

Pago: Mi nombre, datos de la tarjeta, dirección de allá (billing address)

Envío: Nombre del que recibe, dirección de allá (shipping address)

Escribime a dudas.tecno@gmail.com y la seguimos.

Abz

Gonzakpo

macrumors newbie
Original poster
Oct 6, 2014
4
0
Sorry everyone we were talking in Spanish.

In short: He told me that he used the same billing address as the US shipping address although his card had another billing address (from his country). And the store accepted it.

Last edited:

preyan

macrumors 6502
Aug 31, 2007
309
10
South Africa
I used an international credit card in the US online :apple: store.
My delivery address was also in the states. It was my other place.

Hopenhagen

macrumors newbie
Oct 7, 2010
1
0
H(C)openhagen
Dane with an American Credit Card

Hi there

I've tried before to use/pay with an American credit card in the Danish Apple online store. No luck so far. I've tried to add the US card to my normal Apple account, but no.
Anyone tried it ?

Register on MacRumors! This sidebar will go away, and you'll see fewer ads.