iOS 6.1 BETA 4 and LTE Carriers

Discussion in 'iOS 6' started by Kenshin911, Dec 17, 2012.

1. Kenshin911 macrumors newbie

Hi

I just buyed my Iphone5 and i have been watching the releases of Beta 4 and im having some questions that i think no one in my country can answer or i havent found a webpage for that,

Do update 6.1 Beta 4 unlocks LTE for carriers like mine TELCEL
    that told us that we should have 4G/LTE at december and that we should wait that apple rolls out a update so we can browse at 4G speeds..

Have anyone on mexico try that??

Thanks ;)

2. DMH3006 macrumors regular

Here in Portugal,Europe on Vodafone i lost the LTE the toggle on beta 4,went back to 3G.

3. LordQ macrumors 68040

LordQ

No creo que nadie en México haya bajado la beta 4 aún en un iPhone 5 pero sí he leído que desde la beta 1, en varios operadores de todo el mundo sí se están liberando las redes LTE. Habrá que esperar a que salga la versión final y los huevones de telcel saquen una actualización de operador también. Saludos brother.

4. adrianrol macrumors newbie

Yo tengo la beta 4 del ios 6.1 y aun no hay LTE les recuerdo que aparte del carrier update se requirira ir a telcel y cambiar a la nanosim 6.0

5. apollo1444 macrumors 65816

6.1 final will unlock LTE but you will need the nano usim 6.0 (the current iPhone 5 sold with this carrier includes a 5.0 nanosim) you'll need to upgrade to 6.1 final and apply a carrier update to 13.1 TELCEL (which apple and america movil are working on) and then go with the operator for a sim swap

----------

el carrier update no depende de telcel, apple diseña estas actualizaciones de operador a peticion de carrier ademas de que apple ceritifica las redes LTE para aprobarlas en el iPhone5 es un trabajo de dos, no es culpa de Telcel solamente

6. Kenshin911 thread starter macrumors newbie

No nesecariamente se tiene que contar con una nanosim me comentan que tambien funciona con un microsim 6.0 recortado lo que si ahi que hacer es hablar a telcel para que activen el servicio de 4G LTE es gratuito pero ahi que hacer ese acondicionamiento acudiendo al CAC o por telefono..

Saludos

7. gpsouza macrumors 6502

gpsouza

I'm in Portugal too, do you think Apple will unlock 4G for us? either by TMN or Vodafone?

8. barbosas macrumors newbie

9. gpsouza macrumors 6502

gpsouza

10. DMH3006 macrumors regular

11. barbosas macrumors newbie

Yes it is.

Share This Page