Simple Question...HD or Proxy

Proxy or HD?

  • I edit in HD

    Votes: 4 80.0%
  • I edit in Proxy

    Votes: 1 20.0%

  • Total voters
    5

daybreak

macrumors 6502a
Sep 4, 2009
531
0
Who are you asking? and why?.
Also there are people who are new to editing and would not have a clue what you are on about.
A little more constructive information would help for beginners and middle of the road people.:eek:
 

nateo200

macrumors 68030
Feb 4, 2009
2,857
6
Northern District NY
HD.....I am honestly just uniformed and somewhat nervous about Proxy editing.....it makes sense since my machine is on the weak side but I guess Ill give it a test run with some video. One thing is for sure though, I will NEVER edit H.264 and always prefer using ProRes or other non-intensive CPU editing codecs...

Sometimes yes, sometimes no and these days the proxy is most likely HD.
Depends on your level! I've heard about productions that shoot on RED that use 1080p ProRes 422 (LT) as a Proxy...nooo way I can consider that a proxy, I think half resolution would work fine...I just have to make sure I try it out on a non-important project (of which I currently don't have, I DO have two that I need to finish however :O). But yeah If I was rocking a 12-core Mac Pro with my ideal 24gigs of RAM, SSD's lots of storage and all I'd probably be editing ProRes 422 LT at 1080p....considering I use that for my master codec for my tiny DSLR footage sometimes haha.
 

LethalWolfe

macrumors G3
Jan 11, 2002
9,368
119
Los Angeles
Depends on your level! I've heard about productions that shoot on RED that use 1080p ProRes 422 (LT) as a Proxy...nooo way I can consider that a proxy, I think half resolution would work fine....
1080p24 at Pro Res Proxy resolution is only about 25% bigger (in terms of data rate) than DV. What's great about proxy editing these days (as opposed to using SD or even DVCPro of just a few years ago) is that we have options like Pro Res Proxy and Avid's DNxHD 36 which give us full raster, low-bit rate codecs that won't strain a machine like H.264 will. Being full raster is the best part, IMO, because any graphics you make or moves you do on the footage will translate perfectly from your full raster offline edit to your full raster online edit. If you aren't using a full raster proxy then all of your graphic elements and moves on the footage will all have to be redone (which sucks).
 

nateo200

macrumors 68030
Feb 4, 2009
2,857
6
Northern District NY
1080p24 at Pro Res Proxy resolution is only about 25% bigger (in terms of data rate) than DV. What's great about proxy editing these days (as opposed to using SD or even DVCPro of just a few years ago) is that we have options like Pro Res Proxy and Avid's DNxHD 36 which give us full raster, low-bit rate codecs that won't strain a machine like H.264 will. Being full raster is the best part, IMO, because any graphics you make or moves you do on the footage will translate perfectly from your full raster offline edit to your full raster online edit. If you aren't using a full raster proxy then all of your graphic elements and moves on the footage will all have to be redone (which sucks).
Hmm okay well I guess I just need to read up on Proxy editing...do I just replace the original ProRes Proxy files with my ProRes HQ files or what? I tried it out and was editing a 2K proxy (at 2K just a Proxy) and when I went to Render out it looked like the same crappy proxy and wouldn't let me change my project from ProRes Proxy to ProRes 4444 or 422 HQ...that would be a nightmare on a project that I get paid to do :O
 

LethalWolfe

macrumors G3
Jan 11, 2002
9,368
119
Los Angeles
Hmm okay well I guess I just need to read up on Proxy editing...do I just replace the original ProRes Proxy files with my ProRes HQ files or what? I tried it out and was editing a 2K proxy (at 2K just a Proxy) and when I went to Render out it looked like the same crappy proxy and wouldn't let me change my project from ProRes Proxy to ProRes 4444 or 422 HQ...that would be a nightmare on a project that I get paid to do :O
There's different ways to do it but in FCP 7 it can be as straight forward as editing in full raster proxy files, knocking all the media offline once you've locked the edit, then reconnecting to the full quality files.
 

nateo200

macrumors 68030
Feb 4, 2009
2,857
6
Northern District NY
There's different ways to do it but in FCP 7 it can be as straight forward as editing in full raster proxy files, knocking all the media offline once you've locked the edit, then reconnecting to the full quality files.
Yeah I knew how to do it in FCP 7 but I'm more competent in FCP X unfortunately . They changed it up allot, its probably "easier" just not what I know I guess. Ill dig through the help files for once in a couple of months (lol). I wish I could export project files and switch between FCP 7/FCS 3 and FCP X....would be MUCH easier especially since my boss uses FCP 7 and its sort of a pain saying "Yeah I'm gonna need that 150GB ProRes file....cant import the XML"
 

Similar threads

  • Texas_Toast
25
Replies
25
Views
1K
  • fine0023
2
Replies
2
Views
596
  • Szczelec33
2
Replies
2
Views
865
Register on MacRumors! This sidebar will go away, and you'll see fewer ads.