An interesting tidbit:
German news site MacTechNews.de reports that Apple is already testing macOS 10.15 and 10.4.4 internally since about a week, which is unusually early for Apple, even skipping the testing-oriented distribution of the intermediate updates (10.4.1, etc.). They speculate that this might be done either for early testing of the new Mac Pro which might coincide with either of those two releases, or for testing it with new Macs that have non-Intel CPUs, and further goes on to speculate if we might already see the first concrete hints towards ARM-Macs next year because of that.
To quote the most interesting part of the article (in regards to future Macs):
"Für die gleichzeitige Praxiserprobung eines Sommer- und eines Herbst-Updates für das Jahr 2019 könnte nicht nur nur ein einzelnes Produkt, sondern ein kompletter Architekturwechsel stehen. Mehrere Berichte sprachen bereits davon, Apple wolle sich von Intel verabschieden und stattdessen auf eigene Prozessoren setzen. Hinweise darauf gibt es inzwischen zuhauf. Neben der langen Entwicklungszeit für den Mac Pro (2-3 Jahre!) weisen auch Software-Entscheidungen den Weg. Apple verabschiedet sich plötzlich von OpenGL und OpenCL, was zunächst unnötig erscheint. Bedenkt man aber, dass die Grafikeinheit der A-Chips, basierend auf der PowerVR-Architektur, jene Frameworks nicht vollständig unterstützen kann und ein ARM-Mac daher nur unter starken Kompromissen OpenGL-Support bieten würde, dann ergibt der Schritt Sinn. [...]
Gleiches gilt für das schnelle Ende von 32 Bit auf dem Mac. 11 Jahre nach vollständiger 64-Bit-Unterstützung fällt Apple nun so plötzlich ein, dass 32 Bit verbannt werden muss? Der Grund dafür ist wohl eher ein anderer, nämlich der fehlende 32-Bit-Modus in Apples aktueller ARM-Architektur. Der Befehlssatz von 32-Bit x86-Prozessoren ist patentrechtlich durch Intel geschützt. Dies zu emulieren wäre daher fast unmöglich – im Gegensatz zu 64 Bit. Dort greift nämlich AMDs offene 64-Bit-Implementierung, weswegen Hardware-Translation oder Software-Emulation ohne immense rechtliche Hürden umzusetzen sind."
Roughly translated:
"The simultaneous practice-testing of a summer- and a fall-update for 2019 might not be caused by a single product, but by an entire architecture change. There were multiple reports already talking about Apple wanting to move away from Intel and instead use their own processor chips. There are already hints for that. Besides a long development time for the new Mac Pro (2-3 years!), there are software decisions pointing towards that. Apple suddenly says goodbye to OpenGL and OpenCL, which seems unnecessary at first. But if we consider that the unit of the A-chips, based on the PowerVR-architecture, isn't able to entirely support those frameworks and that an ARM-Mac could therefore only support OpenGL with strong compromises, this step would make sense. [...]
The same goes for the quick end of 32-bit on the Mac. 11 years after a complete 64-bit-support, Apple now suddenly realized that 32-bit has to be banned? The reason is likely another one, namely the missing 32-bit-mode of Apple's new ARM-architecture. The command set of 32-Bit x86-procewssors is protected by patents from Intel. Emulating these would be near impossible – not so with 64-bit. There, we have AMD's open 64-bit-implementation, because of which the hardware-translation or software-emulation should be possible without immense legal trouble."
Source. There's more but I didn't want to quote too much. An interesting read in regards to what we might see in terms of MacBooks (and Macs in general) in the next 1-2 years.